Annonce

Demonstration
26. september 2014 - 17:43

Borgere på gaden for at redde asylcenter i Auderød

Torsdag deltog omkring 100 mennesker i en demonstration mod lukning af et asylcenter i Auderød. Ved Frederiksværk Rådhus fik borgeresten overrakt 700 protestunderskrifter.

Asylcentret i Auderød bør bevares, så længe behovet for indkvartering af asylansøgere kræver det.

Sådan lød kravet fra omkring 100 mennesker, som torsdag den 25. september under stort medieopbud demonstrerede foran rådshuset i Frederikværk i det nordlige Sjælland.

Bag arrangementet stod lokale borgere som er organiseret via facebookgruppen »Gæstfri i Hasnæs«.

En talsperson for borgergruppen overrakte her 700 underskrifter til borgmester Steen Hasselriis (V) fra folk, der er uenig med byrådets beslutning om at lukke asylcenteret, når der samtidig mangler pladser til det stigende antal asylansøgere, der kommer til Danmark.

Se video fra demonstrationen herunder.

Læs artiklen »Lyndemo mod lukning af asylcenter« hos Halnæs Avis. 

Se indslag »Borgere demonstrerer mod lukning af asylcenter« TV2.

Læs artiklen »Private vil huse asylansøgere« hos Berlingske.

Besøg facebookgruppen »Gæstfri i Halnæs«.

Læs artiklen »Demonstration imod lukning af asylcenter« hos Modkraft.

Se video fra demonstrationen her.

Redaktion: 

Tak fordi du bruger Modkraft.
Vi håber du har læst noget interessant eller oplysende.
Du kan støtte Modkraft via MobilePay: 50 37 84 96

Annonce