Annonce

10. juni 2010 - 19:34

Aktivister laver fælles front for Vestsahara

De kom til København fra Sverige, Norge og Finland.

Aktivister fra nordiske solidaritetsgrupper med Vestsahara mødtes lørdag med danske ligesindede for at koordinere deres politiske aktiviteter.

Det ultimative mål er, at det afrikanske land Vestsahara bliver anerkendt diplomatisk og opnår selvbestemmelse. Vestsahara har siden 1975 været besat af den store nabo i nord: Marokko.

De danske repræsentanter melder om fornyet gejst og optimisme ved mødet.

– Det vigtigste er, at vi i fællesskab er blevet enige om, hvad vi skal presse de nordiske regeringer med. Hovedmålet her og nu er at forhindre, at EUunderskriver en ny fiskeriaftale med Marokko, siger Morten Nielsen fra Afrika Kontakt.

Læs mere i dagbladet Arbejderen

Redaktion: 

Tak fordi du bruger Modkraft.
Vi håber du har læst noget interessant eller oplysende.
Du kan støtte Modkraft via MobilePay: 50 37 84 96

Annonce