Ingen israelske skibe bliver losset eller lastet i Norge i de næste 14 dage.
Det sker i protest mod angrebet på nødhjælpskonvojen i Middelhavet den 31. maj.
Havnearbejderne i hele Norge nægter at sidde stille og se på. Deres aktion startede fra i nat.
– At angribe et skib med nødhjælp i internationalt farvand er horribelt, siger Roger Moun, næstformand for Vestnorsk Transportarbeiderforening til Arbejderen.
Han ved fra havnearbejderne i hjembyen Bergen, at så snart et israelsk skib eller blot en enkelt container med israelske varer kommer ind i havnen, vil de nægte at arbejde.
Det samme vil ske, hvis skibe eller containere skal til Israel.
– Der bliver gjort alt for lidt mod de forbrydelser, Israel begår, både på Vestbredden med fængslinger og chikane, til det seneste angreb i Middelhavet med fatale følger, siger Roger Moun.
Havnearbejderne i Norge får støtte fra hele det norske Transportarbeiderforbund.
Læs mere i artiklen »Nægter at losse israelsk gods« hos dagbladet Arbejderen.
Tak fordi du bruger Modkraft.
Vi håber du har læst noget interessant eller oplysende.
Du kan støtte Modkraft via MobilePay: 50 37 84 96