Det danske volleyball-landshold bør boykotte landskampen mod Israel den 9. juni. Det mener Boykot Israel Kampagnen, der har sendt et åbent brev til volley-holdet.
”Som I nok ved, er sport ikke upolitisk, især ikke når den involverer nationer og folk i krig og konflikt. Sport og kunst bliver bevidst brugt af den israelske besættelsesmagt til at skaffe sig sympati i omverdenen”, skriver kampagnen blandt andet.
Boykot Israel Kampagnen har tidligere opfordret det danske fodboldlandshold til at boykotte en kamp mod Israel i Parken i København. Her afbrød Palæstina-aktivister kampen ved at løbe ind på banen.
Tak fordi du bruger Modkraft.
Vi håber du har læst noget interessant eller oplysende.
Du kan støtte Modkraft via MobilePay: 50 37 84 96