Annonce

18. december 2002 - 2:43

USA rykker ind i det nordlige Irak

USA er ved at rykke forsyninger og soldater ind i det nordlige Irak, rapporterer tv-kanalen Al Jazeera.

Ifølge tv-kanalen er amerikanske specialtropper ved at opbygge en fremskudt base i det nordlige Irak. Området grænser op til Tyrkiet og er befolket af kurdere. Siden midten af 1990’erne har kurderne reelt haft autonomi i området.

Læs mere hos Dagbladet Arbejderen

Redaktion: 

Tak fordi du bruger Modkraft.
Vi håber du har læst noget interessant eller oplysende.
Du kan støtte Modkraft via MobilePay: 50 37 84 96

Annonce