- Retten til at organisere sig er en menneskeret, derfor er det specielt vigtigt at støtte fagforeningerne, siger den norske udviklingsminister Heikki Holmås til netavisen Frifagbevegelse.no. Han er en af Socialistisk Venstrepartis ministre i den rødgrønne regering.
Norges bidrag til ILO fordobles fra 90 til 180 millioner norske kroner, og regeringen har planer om at øge støtten de kommende år.
Nyheden kom samtidig med at ILO i denne uge holder sit niende regionale møde netop i Oslo. Hvor repræsentanter fra 51 lande i Europa og den centralasiatiske region mødes. Det indbefatter både regeringer, faglige organisationer og arbejdsgivere.