»Når vi så tydeligt i LO Storkøbenhavn siger nej til krig, så skal det understreges, at det ikke er en opbakning til Saddam Hussein, tvært imod. Vi støtter alle de demokratiske midler der anvendes for at få ham fjernet. Det værste er måske den dobbeltmoralske holdning der kommer til udtryk fra et USA, som selv har skabt diktatoren i Irak og mange af de våben han nu truer verden med«, skriver Peter Kay Mortensen i en pressemeddelelse.
LO’s holdning begrundes i den kendsgerning, »at det altid er de uskyldige, der betaler prisen i en krig«.
»Derfor må vi bruge vores ret til, på demokratisk vis, at opbygge og støtte den folkelige protest«, slutter LO-formanden.
Lørdag den 15. marts er der indkaldt til demonstration mod krig foran den amerikanske ambassade i København.
Læs mere om demonstrationen her
Tak fordi du bruger Modkraft.
Vi håber du har læst noget interessant eller oplysende.
Du kan støtte Modkraft via MobilePay: 50 37 84 96