Annonce

1. april 2003 - 13:27

Irakere til Guantanamo-basen

Civile irakere, der bekæmper amerikanske tropper, risikerer internering på Guantanamo-lejrenAmerikanske og britiske officerer bebuder, at irregulære troppers ukonventionelle måde at føre krig på, vil medføre eftersøgning af disse – og herefter internering på Guantanamo-lejr på Cuba.

Det drejer sig kort sagt om civilklædte personer, der bekæmper britiske og amerikanske styrker. De vil blive klassificeret som »ulovlige kombattanter« og interneret på ubestemt tid.

Læs »Saddamloyalister til Guantanamo« i Information

Redaktion: 

Tak fordi du bruger Modkraft.
Vi håber du har læst noget interessant eller oplysende.
Du kan støtte Modkraft via MobilePay: 50 37 84 96

Annonce