»Vi har ikke fundet Saddam Hussein endnu. Betyder det måske, at han aldrig har eksisteret?«
Spørgsmålet er stillet af en unavngiven amerikansk embedsmand og står at læse i Information. De manglende masseødelæggelsesvåben i Irak er et debatemne hjemme i USA. Bush-rådgiveren Condoleeza Rices forklaring er, at våbnene er beregnet på at blive samlet i sidste øjeblik. Indtil da er de ganske harmløse.
Men debatten er præget af en »so what«-holdning. Flere sikkerhedsrådgivere siger direkte, at det ikke betyder noget som helst, hvis Irak ikke var i besiddelse af masseødelæggelsesvåben.
Tak fordi du bruger Modkraft.
Vi håber du har læst noget interessant eller oplysende.
Du kan støtte Modkraft via MobilePay: 50 37 84 96