Annonce

14. maj 2003 - 16:02

Har Saddam eksisteret?

»Beviset kan komme i form af en paddehattesky« udtalte Bush før krigen.»Vi har ikke fundet Saddam Hussein endnu. Betyder det måske, at han aldrig har eksisteret?«

Spørgsmålet er stillet af en unavngiven amerikansk embedsmand og står at læse i Information. De manglende masseødelæggelsesvåben i Irak er et debatemne hjemme i USA. Bush-rådgiveren Condoleeza Rices forklaring er, at våbnene er beregnet på at blive samlet i sidste øjeblik. Indtil da er de ganske harmløse.

Men debatten er præget af en »so what«-holdning. Flere sikkerhedsrådgivere siger direkte, at det ikke betyder noget som helst, hvis Irak ikke var i besiddelse af masseødelæggelsesvåben.

Læs mere i Information

Redaktion: 

Tak fordi du bruger Modkraft.
Vi håber du har læst noget interessant eller oplysende.
Du kan støtte Modkraft via MobilePay: 50 37 84 96

Annonce