Annonce

22. juni 2003 - 15:13

Bush til NGO’er: Hold kæft

NGO’erne roder for meget rundt i, hvad Bush-regeringen går og laver, så derfor går høgene nu i gang med at marginalisere dem på to måder:

De køber de klassiske nødhjælps- og religiøse NGO’er til tavshed, ved at give dem lukrative genopbygningskontrakter med tilhørende mundkurv.

Desuden kriminaliseres de mere uafhængige NGO’er med påstanden om, at de modarbejder demokratiet.

Læs Naomi Kleins kommentar, Bush to NGOs: Watch your mouths

Redaktion: 

Tak fordi du bruger Modkraft.
Vi håber du har læst noget interessant eller oplysende.
Du kan støtte Modkraft via MobilePay: 50 37 84 96

Annonce