Annonce

16. august 2003 - 17:49

Ingen danske soldater er syge, endnu...

I Holland stemte socialdemokraterne for at sende soldater til Irak på betingelse af, at der ikke var brugt bomber med forarmet uran der, hvor de hollandske soldater skulle stationeres.

De norske soldater i Irak er alle udstyret med et individuelt dosemeter, som advarer, hvis soldaten kommer til et sted - for eksempel en sønderskudt kampvogn - hvor der er rester af det radioaktive forarmet uran.

I Danmark tager man lettere på sagen.

Læs mere hos Dagbladet Arbejderen

Redaktion: 

Tak fordi du bruger Modkraft.
Vi håber du har læst noget interessant eller oplysende.
Du kan støtte Modkraft via MobilePay: 50 37 84 96

Annonce