Nepalesisk politi opløste søndag den 11. maj den første rent kvindelige demonstration i hovedstaden Kathmandu vendt mod den kinesiske besættelse af nabolandet Tibet.
560 eksil-tibetanske kvinder, heriblandt mange buddhistiske munke, blev anholdt og spærret inde på forskellige politistationer rundt om i byen, skriver BBC.
Det er den største politiaktion mod demonstrerende eksil-tibetanere i Nepal, som har været på gaden dagligt siden marts måned, hvor Tibets hovedstad Lhasa var præget af sammenstød mellem demonstranter og kinesisk politi.
Mere end 20.000 tibetanere flygtede til Nepal efter den fejlslagne opstand, og tusinder af dem bor nu i Kathmandu.
De nepalesiske myndigheder meddeler, at de ikke kan tillade tibetanernes demonstrationer, fordi Nepal betragter Tibet som en integreret del af Kina.
Tak fordi du bruger Modkraft.
Vi håber du har læst noget interessant eller oplysende.
Du kan støtte Modkraft via MobilePay: 50 37 84 96