Annonce

16. juni 2008 - 17:36

Anti-Bush demonstranter ville storme parlament

En fredsdemonstration i London med cirka 3.000 deltagere endte i kampe med politiet, da flere hundrede demonstranter forsøgte at trænge gennem politiets afspærringer få hundrede meter fra parlamentsbygningen.

Arrangørerne fra Stop the War Coalition forsøgte forgæves at dæmpe gemytterne, mens knippelslagene haglede ned over både demonstranter og arrangører. Ifølge politiet blev ti betjente lettere såret og 25 demonstranter anholdt.

George Bush besøgte den birtiske premierminister Gordon Brown i London i forbindelse med sin afskedsturne i Europa.

JPEG - 49.3 kb
Blodet flød, da Londons politi forsvarede sig mod stormende Anti-Bush demonstranter. Foto: Indymedia
Redaktion: 

Tak fordi du bruger Modkraft.
Vi håber du har læst noget interessant eller oplysende.
Du kan støtte Modkraft via MobilePay: 50 37 84 96

Annonce