»Når vi så tydeligt i LO Storkøbenhavn siger nej til krig, så skal det understreges, at det ikke er en opbakning til Saddam Hussein, tvært imod. Vi støtter alle de demokratiske midler der anvendes for at få ham fjernet. Det værste er måske den dobbeltmoralske holdning der kommer til udtryk fra et USA, som selv har skabt diktatoren i Irak og mange af de våben han nu truer verden med«, skriver Peter Kay Mortensen i en pressemeddelelse. LO’s holdning begrundes i den kendsgerning, »at det altid er de uskyldige, der betaler prisen i en krig«. »Derfor må vi bruge vores ret til, på demokratisk vis,...