Den 18. januar begik de etiopiske tropper, som ved hjælp af støtte fra USA invaderede Somalia for godt et år siden, en ny massakre på den civile befolkning i Mogadishu. Etiopiske styrker på vej til Mogadishu den 18. januar 2008. Som svar på at somaliske oprørere dagen før havde dræbt 7 etiopiske soldater, affyrede besættelsestropperne missiler, svært artilleri, granater fra tanks og morterer ind på Østafrikas største handelscentrum, det store Bakara marked i Mogadishu. Etiopiske tropper, som forsøgte at trænge ind på markedet, blev mødt med så heftig modstand, at de måtte lade nogle af ligene...