Som en konsekvens af, at Ecuador har nægtet at forlænge kontrakten med det amerikanske militær om adgang til landets baser, vil nabolandet Colombia nu efter alt at dømme åbne for adgang til fem af sine militære baser for USA’s militær, oplyser ugeavisen Cambio. Ifølge avisen drejer det sig om tre luftbaser og to flådebaser, og ifølge lederen af Colombias luftvåben, general Freddy Padilla, vil det amerikanske personel ikke kun blive involveret i bekæmpelse af narkoproduktion, men også i såkaldt anti-terrorisme. Generalen er dog stærkt utilfreds med, at pressen har hørt om de igangværende...